Un-doi, un-doi, comuniştii la gunoi!

Moldova este la ora actuala cea mai saraca tara a continentului cu un un PIB anual pe cap de locuitor de numai 2000€. O tara pe care regimul comunist nu a reusit sa o faca prospera. O tara trista si uitata, un loc din care multi vor sa plece si sa nu se mai intoarca niciodata. Se stie ca multi agricultori parasesc frecvent granitele tarii pentru a-si vinde produsele pe teritoriu romanesc. Regimul lui Voronin, un regim autoritar care se opune schimbarii, nu putea duce decat la revolta.

Un peisaj socant, victime, disperare, suferinta. Pentru multi dintre noi imaginile revoltelor de la Chisinau au trezit amintirea vie a revolutiei din 1989.

Imi amintesc ca aveam 6 ani cand a inceput revolutia in Romania. Stiam ca Ceausescu este un personaj negativ. Imi amintesc almanahul care il prezeta pe prima pagina pe tovaras. Care este primul lucru pe care il face un copil de 6 ani cand aude ca regimul comunist a cazut ? Probabil ar trebui sa se intrebe „Oare ce inseamna asta ?”. Eu stiu doar ca m-am dus la almanah si i-am decupat poza cu o salbaticie de nedescris. Picase cel care ma obliga sa cred in Mos Gerila si cel care imi tinea tatal la distanta (tatal meu fiind sirian a intampinat numeroase probleme in legatura cu obtinerea cetateniei si implicit am fost mereu monitorizati de structuri).

Un articol care mi-a atras atentia a fost cel al scriitorului Alexandru Vakulovski care descrie pentru ziarul Clujeanul.ro modul in care a resimtit impactul incidentelor din Moldova.

Ziarele au vuit, televiziunile au vuit, dar nici blogosfera nu a ramas tacuta.

De fapt, cred ca blogosfera a fost prima care a reactionat.

Alte post-uri interesante: aici

Lasă un răspuns

